wil je met me ruilen? - Reisverslag uit Honiara, Solomon Eilanden van laura muntjewerf - WaarBenJij.nu wil je met me ruilen? - Reisverslag uit Honiara, Solomon Eilanden van laura muntjewerf - WaarBenJij.nu

wil je met me ruilen?

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg laura

22 Juni 2008 | Solomon Eilanden, Honiara

hallo iedereen!!

dat is toch weer een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb. ik kan eerlijk zeggen dat het niet mijn fout is (nee niet dit keer!).
een boel in te halen dus, laat ik bij het begin beginnen

vanuatu was geweldi.
we zijn via pentacost naar luganville gegaan om in te checken. in pentacost hebben we the towerdiving gezien. die mensen zijn gek!! er wordt een toren gemaakt, compleet van hout (vergeet spijkers en schroeven) en vervolgens gaan ze op zoek naar lianen (denk tarzan). die binden ze aan de been van de jongeman die gaat springen (inderdaad, een mannelijk persoon, het feminisme heeft zn weg hier nog niet gemaakt). en die gast springt 30 meter naar beneden. natuurlijk is de liaan vastgemaakt aan de toren, maar de lol is, of beter de lol die die jongen hieraan beleeft is, om de grond te raken. met z'n hoofd! niet te geloven.

we zijn uitgenodigd geweest vor een vanuauaanse (?) dubbelbruiloft, het hele dorp viert feest, heel gaaf.
dubbelbruiloft zijn twee stelletjes die tegelijkertijd trouwen om de kosten laag te houden (hele dorp viert feest op hun koste... stel je voor).

we hebben veel geruilt met lokale mensen. mensen zijn erg arm in vanuatu, dus we ruilden tshirts, vishaakjes, vislijnen voor avocado's, papayas, mango en allerlei andere groenten en fruit.
dat was bijzonder fijn, goed voor de afwisseling met blikvoedsel.

van pentecost naar luganville in espiritu santo, we hebben daar wat tijd doorgebracht en een paar keer gedoken.

toen was het alweer tijd om vanuatu te verlaten, na 11 dagen. op naar papua nieuw guinea! het plan was om 15 dagen te zeilen, onderweg te stoppen bij the indipensible reef voor de kust van aussie (hoewel nog steeds in the middle of nowhere).
helaas zaten we in een frontale depressie (dat is niet grappig in het midden van de oceaan), het leek ons beter uit te wijken naar de solomon voor het geval dat er zich een tornado zou vormen (nog minder grappig)
uiteindelijk hebben we een week in de solomon gespendeerd, gewacht tot het weer beter werd. ook hier zijn de mensen erg arm en bestaan de huizen voornamelijk uit bamoe en hout. we hebben veel geruild met de lokalen en op een gegeven moment kwam er een man in zijn kanoe bij onze boot langs (ja iedereen kwam in dug-out canoes bij de boot langs om iets te ruilen, erg grappig om te zien) om kreeft en krab te ruilen voor een paar shirt en een deken. ongelovelijk en superlekker.

we hebben nog een paar dorpjes bezochten toen we er toch waren, een goodiebag gemaakt voor de school. daarna moesten we weer terug op de boot want waren we niet officieel in het land.

na de regen komt weer zonneschijn en dat geldt ook voor de south pacific.
op naar papua nieuw guinea!


  • 22 Juni 2008 - 11:30

    Marijke.:

    Natuurlijk wil ik wel met je ruilen. Na wat ik van je hoor heb je het leuk op wat stormen na dan. Wat k zelf ook niet zo geweldig vind. Maar voor de rest zou ik wel willen ruilen hoor. Groetjes Marijke

  • 22 Juni 2008 - 17:32

    Sharon:

    Heey Laura,
    wil je nog bedanken voor die email voor me verjaardag !! Was alleen een soort foutmelding ofzo dus ik durfde niet te beantwoorden (A)
    Maar goed, echt jammer dat we geen liefdeskoekjes hebben gebakken deze winter... want ze werken echt :O nu is het uit met Koen :O:O haha komt vast door die koekjes :P
    Op me stage gaat alles goed gelukkig.. leuke jongens ;)
    En jaaaa !! ik zou ook wel met je willen ruilen, want niemand wil mij mij op vakantie... :( iedereen gaat met zijn eigen vriendjes enzo....
    Nouw goed... geniet nog even lekker van je vakantie en je vrijheid!!
    DIkke kus en knuf
    Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laura

ik ga lekker een jaar weg. eerst naar california, daar wil ik zeker een paar maanden te blijven. dan ga ik naar costa rica om vrijwilligerswerk te doen. daarna naar de fiji-eilanden, nieuw zeeland en japan.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 24833

Voorgaande reizen:

03 September 2007 - 28 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: